اخبار مهم برای این 4 بازار | نظر دو تحلیلگر در مورد قیمت طلا و سکه | این دو اتفاق تعیین کننده بازارها خواهد بود! + ویديو

اخبار مهم برای این 4 بازار | نظر دو تحلیلگر در مورد قیمت طلا و سکه | این دو اتفاق تعیین کننده بازارها خواهد بود! + ویديو

اخبار کلیدی بازار‌ها می‌تواند به سرمایه گذاران در انتخاب دارایی‌های سودآور (طلا، سکه، ارز‌های دیجیتال و نفت) کمک کند. گزارش نبض بورس از اخبار مهم این بازار‌ها را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، اخبار کلیدی بازار‌ها می‌تواند به سرمایه گذاران در انتخاب دارایی‌های سودآور (طلا، سکه، ارز‌های دیجیتال و نفت) کمک کند. گزارش نبض بورس از اخبار مهم این بازار‌ها را بخوانید.

قیمت بازار‌ها امروز 5 خردادماه 1403

1. نادر بذرافشان، ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرده که با توجه به اینکه وارد ماه سوم شده‌ایم، اما به جرايت می‌توان گفت که از ابتدای سال تاکنون، متاسفانه 10 درصد هم تولید در سطح کشور نداشته‌ایم؛ این آمار اصلا خوب نیست و ممکن است در آینده، مشکلاتی را برای حوزه صنعت طلا، به‌ویژه برای واحد‌های تولیدی ایجاد کند و واحد‌های تولیدی دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شوند البته ایشان اذعان نمود بازار از اواسط هفته گذشته به صورت کامل بازگشایی شده است.
2. ولادیمیر پوتین، ريیس جمهور روسیه در سفر هفته گذشته خود به پکن، تعهد مسکو به تامین نیاز‌های انرژی عظیم چین را تایید کرد و گفت روسیه آماده است تا نیاز‌های انرژی دومین اقتصاد بزرگ جهان را به طور "بی وقفه" و "از نظر زیست محیطی پاک" تامین کند. پوتین در مورد این دیدار گفت دو طرف منافع خود را در اجرای پروژه‌های انرژی تقویت کرده اند با این حال، هیچ قراردادی امضا نشد.
3. در ایرنا آمده است که ولیعهد عربستان در تماس تلفنی که شب گذشته با «محمد مخبر» داشت، دعوت سرپرست ریاست‌جمهوری برای سفر به ایران را پذیرفته است.» و از طرفی بزرگ‌ترین ابهام و چالش معاملات برای روز‌های آینده، انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ انتخاباتی که قرار است در سالی برگزار شود که انتخابات آمریکا با حضور ترامپ نیز در پیش است.
4. کشتی آرای تاکید کرده است که نکته قابل توجه در بازار طلا و سکه این است که این روز‌ها تعادل در عرضه و تقاضا وجود دارد و داد و ستد‌ها روال عادی خود را دارد و هیجان کاذب و سوداگری در بازار مشاهده نمی‌شود. به نظر ایشان قیمت‌های فعلی با توجه به ثبات بازار ارز تا روز دوشنبه 7 خرداد در همین محدوده و حداکثر با نوسانات اندکی باقی بماند. /اقتصاد آنلاین
5. پس از انتشار اخبار مربوط به تصویب صندوق قابل معامله بورسی (ETF) اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، قیمت بیت کوین تلاش کرد تا به بالاترین رکورد تاریخی خود در 73،737 دلار برسد. داده‌های سانتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که پس از اصلاح بیت کوین، نهنگ‌هایی که بین هزار تا 10 هزار بیت کوین دارند، در روز گذشته بیش از 1.34 میلیارد دلار از این ارز دیجیتال را خریده‌اند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد